Kérdezzük vagy ne kérdezzük?

Hagyományozta Jahjá; továbbá hagyományozta Waqí’, al-Ams-ra hivatkozva, aki Ibráhímra hivatkozik, aki Alqamára, aki viszont Abdallahra, aki azt mondta:

A Prófétával (Isten tegye őt áldottá és adjon neki üdvösséget) sétáltam Medina egy mezején,  és ő botra támaszkodva járt. Elhaladt egy csoport zsidó mellett, akik egymás között beszélgettek. Egyesek azt mondták:
– Kérdezzétek meg őt a lélek felől. – Míg mások azt:
– Ne kérdezzétek meg.
Végül megkérdezték, és a Próféta ott állt, a botjára támaszkodva, én pedig a háta mögött álltam és azt gondoltam, hogy isteni ihletés alatt van. Aztán azt mondta:
– Amikor megkérdeznek téged a lélekről, mondd: A lélekről való tudás az én Uramnál van. És ebből a tudásból nektek oly kevés adatott!
Mire a zsidók azt mondták maguk közt:
– Nem megmondtuk, hogy ne kérdezzétek meg?!

Buhári 7456 (9,93,548) (fordította Gyöngyösi Csilla Nelli)

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

