a számok 1.

a. egy, kettő

– ez a két szám jelzője a megszámláltnak

– egyezik vele számban, nemben, határozottságban

– utána jön

– csak akkot írjuk ki, ha ki akarjuk emelni, hogy arról a bizonyosról (és nem többről vagy másról) van szó

– a kettes szám duális névszóként viselkedik


مؤنّث

مذكّر

واحدة

واحد

إثنتات

إثنان

وصل قِطارٌ واحدٌ – jött egy vonat

وصل قطاران إثنان – jött két vonat

جلست على مِقْعدٍ واخدٍ – leültem egy helyre

جلست على مقعدينِ إثنينِ – leültem két helyre

تعرفتُ على مديرٍ واحدٍ – megismertem egy igazgatót

تعرفتُ على مديرينِ إثنينِ – megismertem két igazgatót

تعرفتُ مدرسةِ واحدةِ – megismertem egy tanárnőt

تعرفتُ مدرستينِ إثنتينِ – megismertem két tanárnőt

Reklámok

Vélemény, hozzászólás?

WordPress.com ingyenes honlap vagy saját honlap létrehozása.

Fel ↑

