Arab irodalom-tételek I. – II. félév

Goldziher: Az iszlám V. fejezet
Mohamedán főiskolai élet
Az Azhar mecsetakadémia Kairóban

1. Mi a wakf (tsz. Aukáf)?
2. Ki és mikor alapította meg az Azhar mecsetet?
3. Milyen volt a tanári kinevezési rendszer az 1870-es években az Azharon?
4. Mi a riwák?
5. Hány diák volt az Azharon a 15. sz.-ban és mennyi Goldziher idejében?
6. Miért nem adták el a Koránt Goldzihernek a (Khan el-Khalíli) bazárban?
7. Miről és hogyan szóltak az Azhar sejkjeinek az előadásai?
8. Mi volt a középkorban az előadások helye (arabul és magyarul)?
9. Hogyan nevezik a tanulókat az Azharban?
10. Mik a „füzetek”, hogyan használják őket és mi az arab nevük?
11. Hogy hívják az ivóvízárusokat?
12. Milyen összetűzések voltak a diákok és a környékbeliek között a 15.sz.-ban?
13. Mit tanulnak délelőtt és délután az Azharban?
14. Mi a szerepe a dikka-nak a szentbeszéd alatt?
15. Ki ismétli meg a szentbeszédet mondatról mondatra?
16. Mi a pénteki szentbeszéd és elmondójának neve?
17. Hogy hívjuk a szentbeszéd első harmadát?
18. Mi az arab neve a második prédikációnak? Miről szól?
19. Mi a szószék arab neve? Hol van a mecsetben?

Advertisements

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

Működteti a WordPress.com.

Fel ↑

%d blogger ezt kedveli: